Pogoda w Barczewie

Sobota 28.11.2020
Lesława, Zdzisława i Stefana
HTTP code: 429
PM10 - 50 μg/m3
Stan powietrza - Bardzo dobry
CittaSlow
Barczewo
Miasto wielu kultur

Pomoc dla przedsiębiorców

Data opublikowania: 22 Kwiecień 2020
Autor: adminZ
DRUKUJ

Pomoc dla przedsiębiorców

W związku z ogłoszonym stanem zagrożenia epidemiologicznego, wirusem SARS-CoV-2, Burmistrz Barczewa informuje przedsiębiorców, którzy odczuli skutki w postaci utraty płynności finansowej w związku z epidemią, o
możliwości uzyskania ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych, wynikających z przepisów prawa podatkowego.
Na wniosek podatnika organ podatkowy może udzielić ulg w spłacie zobowiązań podatkowych w postaci:
– odroczenia terminu płatności podatku lub rozłożenie zapłaty podatku na raty,
– odroczenia lub rozłożenie na raty zapłaty zaległości podatkowych wraz z odsetkami za zwłokę,
– umorzenia w całości lub w części zaległości podatkowych lub odsetek za zwłokę, (umorzenie może być dokonane w wyjątkowych przypadkach oraz może dotyczyć wyłącznie zaległości podatkowej, czyli możliwe jest po
upływie terminu płatności podatku).
1. Udzielanie ulg podatnikowi będącemu przedsiębiorcą odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. nr 59 poz. 404).
2. Wniosek powinien zawierać wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres, żądanie oraz podpis, a także wskazanie organu, do którego kierowane jest żądanie. Ponadto wniosek powinien być uzasadniony ważnym interesem podatnika lub publicznym, który należy udokumentować.
Podstawa prawna Art. 67a lub 67b ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j.: Dz. U. z 2019 r. poz. 900 z późn. zm.).
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek.
2. Wszelkie dokumenty potwierdzające negatywny wpływ epidemii koronawirusa SARS-CoV2 na prowadzoną działalność gospodarczą (chodzi np. o załączenie porównania obrotu za tożsamy okres w poprzednim roku).
3. Oświadczenie majątkowe.
4. W przypadku podatników prowadzących działalność gospodarczą – wypełniony:
a) formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
b) oświadczenie dotyczące powiązań (osobowych lub kapitałowych) spełniających definicję „jednego przedsiębiorstwa” w związku z ubieganiem się o pomoc de minimis,
c) oświadczenie o nieotrzymywaniu pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie i pomocy de minimis w rybołówstwie.
Każdy złożony wniosek rozpatrywany będzie indywidualnie.
W razie pytań, można kontaktować się z Wydziałem Finansowym pod numerem: 89 514 84 39 wew. 48 lub 49.
Wniosek wraz z załącznikami można przesyłać za pomocą skrzynki podawczej ePUAP, lub w formie tradycyjnej dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Barczewie (wysłać listem tradycyjnym bądź dostarczyć do skrzynki podawczej udostępnionej na drzwiach głównych urzędu).
Ulga w opłatach za czynsz najmu lokalu użytkowego oraz dzierżawy gruntu stanowiącego własność Gminy Barczewo Gmina Barczewo umożliwia również uzyskanie ulgi w czynszu najmu lokalu użytkowego oraz dzierżawie gruntu stanowiącego własność Gminy Barczewo. Przedsiębiorca, prowadzący działalność ograniczoną przepisami wynikającymi z rozporządzeń na czas stanu epidemii, może złożyć wniosek o odroczenie terminu płatności, rozłożenie płatności na raty lub w szczególnie uzasadnionych przypadkach umorzenie zaległości.
Wnioski wraz z uzasadnieniem oraz dokumentami potwierdzającymi negatywny wpływ epidemii należy składać bezpośrednio do jednostki, z którą zawarto umowę (np. Urząd Miejski, Zakład Budynków Komunalnych, placówki oświatowe).
Z poważaniem
Andrzej Maciejewski
Burmistrz Barczewa

Polecane aktualności

Nowy nr telefonu

Nowy nr telefonu

18 Listopad 2020 r. /  
Miejska Przychodnia w Barczewie wprowadza nowy główny numer telefoniczny: 514 083 963.
Dotychczasowe numery (89 5148235, 89 5148262) pozostają również dostępne.
Pozdrawiam,
Piotr Marzewski
Miejska Przychodnia Zdrowia
w Barczewie
Skrócony czas na wypełnienie samospisu od pierwszego logowania

Skrócony czas na wypełnienie samospisu od pierwszego logowania

9 Listopad 2020 r. /  

Od 9 listopada br. wprowadzamy ważną zmianę dla osób, które dokonują samospisu – skracamy czas na wypełnienie formularza z 14 dni do 5 dni.

Od poniedziałku 9 listopada br. na przeprowadzenie samospisu rolnicy mają 5 dni od momentu pierwszego skutecznego zalogowania do aplikacji. Po upływie 5 dni, logowanie do formularza nie będzie możliwe. Z rolnikami, którzy w tym czasie nie zakończą uzupełniania formularza skontaktuje się rachmistrz. Wcześniej rolnicy mieli na wypełnienie samospisu 14 dni od daty pierwszego skutecznego logowania. Z uwagi na zbliżający się termin zakończenia spisu czas na wypełnienie samospisu został ograniczony do 5 dni.

Przypominamy jednocześnie, że Powszechny Spis Rolny trwa do 30 listopada br.

 

Przydatne
CittaCity
Instytucje gminne, partnerzy
CittaCity
logo stopka logo stopka