Pogoda w Barczewie

Środa 04.08.2021
Dominika, Protazego i Jana
PM10 - μg/m3
Stan powietrza - Bardzo dobry
CittaSlow
Barczewo
Miasto wielu kultur

Zmiany w pracy Urzędu Miejskiego od 11.08.2020 r.

Data opublikowania: 10 Sierpień 2020
Autor: adminZ
DRUKUJ

ZARZĄDZENIE Nr 0050.173.2020
Burmistrza Barczewa
z dnia 10 sierpnia 2020 roku

w sprawie zmiany organizacji pracy Urzędu Miejskiego w Barczewie oraz Urzędu Stanu Cywilnego w Barczewie w związku z wprowadzeniem prewencyjnych zasad, związanych ze stwierdzonymi przypadkami koronawirusa COVID-19 na terenie Rzeczypospolitej Polskiej

Na podstawie art. 7 ust. 1 pkt 5 i 14, art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2020 r., poz. 713) w związku z art. 19 ust. 1 i 2 pkt 1 ustawy z dnia 26 kwietnia 2007 r. o zarządzaniu kryzysowym (t.j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1398 ze zm.) oraz § 15 ust. 5 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 19 czerwca 2020 r. w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii (Dz. U. z 2020 r., poz. 1066 ze zm.), zarządza się, co następuje:

§1.1. Ogranicza się do odwołania działalność Urzędu Miejskiego w Barczewie i Urzędu Stanu Cywilnego w Barczewie w zakresie obsługi petentów (interesantów) do obsługi z wykorzystaniem korespondencji tradycyjnej, komunikacji telefonicznej, elektronicznej, względnie innych form komunikowania się na odległość adekwatnych do aktualnej sytuacji.

2. W sprawach, w których kontakt z pracownikiem Urzędu Miejskiego w Barczewie jest niezbędny, obsługa petenta będzie możliwa po wcześniejszym umówieniu w sposób jw. spotkania z pracownikiem merytorycznym, jeśli przemawiają za tym wyjątkowe i szczególnie uzasadnione okoliczności. Powyższe stosuje się odpowiednio do sporządzania aktów stanu cywilnego.

3. W celu załatwienia wszelkich spraw urzędowych mieszkańcom Miasta i Gminy Barczewo zaleca się następujące formy komunikacji z pracownikami Urzędu Miejskiego w Barczewie oraz Urzędu Stanu Cywilnego w Barczewie:

  1. korzystanie z e-usługi Urzędu Miejskiego w Barczewie na platformie e-PUAP www.epuap.gov.pl adres skrzynki /5889lgadjj/skrytka/5889lgadjj/SkrytkaESP lub umb@barczewo.pl

  2. korzystanie z drogi korespondencyjnej lub telefonicznej tel. 89 514 84 39, 89 514 83 46, 89 514 85 89, 89 514 82 43, 89 514 83 47, fax 089 514 85 62,

  3. umieszczenie wniosku/podania w skrzynce podawczej usytuowanej na drzwiach Urzędu Miejskiego w Barczewie.

4. Burmistrz Barczewa zawiesza przyjęcie interesantów w każdy poniedziałek miesiąca.

5. Urząd Stanu Cywilnego i Urząd Miejski w Barczewie będą obsługiwać interesantów w poniedziałki, środy i piątki w godzinach 10.00-12.00 wyłącznie w przypadkach wymagających osobistego stawiennictwa.

6. Przed planowaną wizytą w Urzędzie zaleca się kontakt telefoniczny w celu ustalenia, czy załatwienie spraw wymaga bezwzględnego, osobistego stawiennictwa w Urzędzie.

§ 2. Nakazuje się umieszczenie informacji o ograniczeniach w obsłudze petentów na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Barczewie, w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Barczewie. Wszelkie zmiany w zalecanych sposobach komunikacji będą niezwłocznie aktualizowane.

§3. Zarządzenie wchodzi z życie z dniem 11 sierpnia 2020 r. i obowiązuje do czasu jego odwołania odrębnym Zarządzeniem.

Pobierz zarządzenie >>>

Polecane aktualności

Projekty wspierające rodzinę – Federacja FOSa

Projekty wspierające rodzinę – Federacja FOSa

3 Sierpień 2021 r. /  

Federacja FOSa proponuje pomoc wsparcie i informację.

Federacja FOSa rozpoczęła drugi nabór do dwóch projektów na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego (Miasto Olsztyn oraz gminy: Purda, Stawiguda, Jonkowo, Gietrzwałd, Dywity i Barczewo) – „Wspieramy rodziny” i „Usługi dla Rodzin Osób Zależnych”, których celem jest poprawa zdolności do pełnienia opieki nad osobami niesamodzielnymi.

OFERTA PROJEKTÓW „Usługi dla rodzin osób zależnych” oraz „Wspieramy rodziny”

Dla kogo jest projekt?

Projekt skierowany jest do osób i rodzin, w których występują osoby zależne, w tym w wieku 60+, zamieszkujące teren Olsztyna oraz gmin Stawiguda, Purda, Gietrzwałd, Jonkowo, Dywity i Barczewo (MOF Olsztyna)

Jeśli opiekujesz się osobą zależną (niesamodzielną, potrzebującą stałej opieki lub pomocy w wykonywaniu codziennych czynności) w tym w wieku 60+ i potrzebujesz:

  • wsparcia specjalistów w zakresie informacji i edukacji w postępowaniu z osobą zależną oraz stałego wsparcia w codziennym funkcjonowaniu,
  • pomocy w rozwiązywaniu problemów rodzinnych i osobistych,
  • interwencji w sytuacjach kryzysowych,
  • wsparcia w nabywaniu i utrwalaniu kompetencji społecznych,
  • nie masz z kim porozmawiać o swoich problemach,

  • chcesz wyjść z domu, spędzić czas z innymi dorosłymi o podobnych problemach,

  • brak Ci środków finansowych na spotkania z psychologiem, prawnikiem lub innymi specjalistami

to nasze Projekty są dla Ciebie i Twojej rodziny!

Co oferujemy?

Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny dzięki finansowaniu ze środków Unii Europejskiej i Budżetu Państwa. Uczestnictwo w projekcie trwa co najmniej 12 miesięcy, (pomiędzy 01 sierpnia 2020r. a 30.08.2022r. ).

Rodziny objęte projektem otrzymają kompleksowe wsparcie specjalistów w zakresie informacji i edukacji w postępowaniu z osobą zależną oraz stałe wsparcie w codziennym funkcjonowaniu.

PORADNICTWO SPECJALISTYCZNE.

Do Twojej dyspozycji jest wsparcie specjalistów: Doradca kluczowy – od którego uzyskasz informację o dostępnych formach wsparcia, uzyskasz informację o firmach i opiekunkach/opiekunach prywatnych i publicznych świadczących usługi opiekuńcze, o możliwości skorzystania z usług rehabilitacyjnych, wypożyczalniach sprzętu rehabilitacyjnego i inne.

Opiekun rodziny – będzie w sposób zindywidualizowany wspierał Twoją rodzinę w prowadzeniu spraw związanych z opieką nad osobą zależną, wypełnianiu niezbędnych dokumentów, umawianiu wizyt lekarskich, ubieganiu się o rehabilitację osób zależnych, kontaktach z placówkami medycznymi i opiekuńczymi oraz pomocą społeczną i organizacjami pomocowymi, angażował członków rodziny do podejmowania czynności opiekuńczych i pielęgnacyjnych, kontaktował ze specjalistami.

Pracownik środowiskowy – od niego uzyskasz wsparcie w zmianie i rozwiązywaniu problemów. Będzie motywował osoby z rodzin objętych wsparciem do uczestnictwa w grupach samopomocowych i grupach wsparcia. Będzie także odpowiedzialny za stały kontakt z placówkami medycznymi, pielęgniarkami środowiskowymi, pielęgniarkami socjalnymi w szpitalach i nawiązywanie z nimi stałej współpracy i koordynację działań kierowanych do rodzin i osób objętych projektem.

Wolontariusze– realizować będą działania takie jak np. pomoc sąsiedzka, wspierać rodziny z osobą zależną w codziennym funkcjonowaniu (np. pomoc w przewozie osoby zależnej na rehabilitację, pomoc w transporcie sprzętu rehabilitacyjnego, opieka nad dziećmi i osobami zależnymi w czasie przeznaczonym na uczestnictwo w projekcie itp.).

Rodzinom objętym wsparciem udzielane będzie poradnictwo specjalistyczne: prawne, mediacyjne, profilaktyka zdrowia, poradnictwo rodzinne, postępowanie z osobami niesamodzielnymi, umiejętności opiekuńcze i pielęgnacyjne, higiena i zdrowe żywienie, gospodarowanie budżetem oraz inne, w zależności od potrzeb Uczestników.

Co daje udział w projekcie?

  • wzrost umiejętności opiekuńczych i pielęgnacyjnych,
  • poprawę sytuacji rodzinnej,
  • ograniczenie samotności, wzmocnienie samodzielności i integracji ze środowiskiem,
  • pracę z profesjonalistami, ekspertami w swoich dziedzinach (między innymi prawnikami, pielęgniarkami, dietetykami, gerontologami),
  • zwiększenie dostępności osób zależnych i ich rodzin do usług, zwłaszcza w obszarze pomocy społecznej i ochrony zdrowia,
  • podniesienie kompetencji środowisk osób zależnych we wszystkich sferach funkcjonowania (min. w zakresie praw osób zależnych, umiejętności opieki nad osobą zależną i in.),
  • integrację rodziny

Jak się zapisać?

Jeśli opiekujesz się osobą niesamodzielną i nie wiesz gdzie szukać pomocy?

Przyjdź do nas!

Federacja FOSa- ul. Linki 3/4, 10-535 Olsztyn (4 piętro) tel. 89 523 60 92 lub tel.kom.799 099 862

Kontakt:

Koordynator projektu: Monika Michniewicz

e mail: strefapomocy@federacjafosa.pl

tel. +48 799 099 862

Samorząd na półmetku

Samorząd na półmetku

2 Sierpień 2021 r. /  

Szanowni Mieszkańcy Gminy Barczewo,
za nami dwa i pół roku pracy obecnej Rady Miejskiej w Barczewie oraz Burmistrza Barczewa. Był to czas wytężonych działań w celu przyspieszenia rozwoju gminy na niwie gospodarczej, inwestycyjnej oraz społecznej.
Kondycja gminy, którą zastaliśmy rozpoczynając obecną kadencję wymusiła na nas zintensyfikowanie kroki, by skutecznie się rozwijać, budować nową jakość życia Mieszkańców gminy oraz kroczyć naprzeciw nowym wyzwaniom.
Wydając tę publikację, chcę dostarczyć Państwu informacje dotyczące podjętych starań, by Gmina Barczewo rozwijała się dynamicznie.
W ciągu pierwszej połowy obecnej kadencji Burmistrza i Rady Miejskiej w Barczewie, Gmina przeszła swoistą metamorfozę na wielu płaszczyznach. Kilka obszarów czeka jeszcze na swoją szansę, ale zapewniam Państwa, że jako samorząd intensywnie pracujemy na rzecz poprawy naszego otoczenia.
Dzięki wspólnie i zgodnie działającym Radnym, byliśmy w stanie znacząco polepszyć komfort życia mieszkańców Gminy Barczewo. Inwestując i wnioskując o wielomilionowe dotacje oraz planując nowe działania patrzymy w przyszłość wizjonersko. To dzięki Państwa zaufaniu w pełni możemy wykorzystywać swoją wiedzę i doświadczenie, by następne lata także okazały się owocne w nowe przedsięwzięcia.
Zdecydowanie łatwiej jest planować i przeprowadzać działania mające poprawić życie mieszkańców, gdy nad skutecznymi rozwiązaniami pracują wykwalifikowani i zaangażowani pracownicy Urzędu Miejskiego w Barczewie.
Wieloetapowy proces wszystkich inwestycji: pomysły, wnioski, dotacje i rozliczenia projektów są przeprowadzane profesjonalnie przez co jesteśmy skuteczni w działaniu.
Dzięki pracy nad rozwojem gminy, począwszy od wielkich inwestycji jak hala sportowa, most, park, czy zupełnie nowa droga gminna, a kończąc na oświetleniu czy naprawie chodnika, tworzymy naszą przyszłość, staramy się, by mieszkańcy całej gminy pozytywnie odczuwali jak zmienia się ich otoczenie.
Moim dążeniem jest, aby Mieszkańcy żyli w pięknej, nowoczesnej i doskonale rozwijającej się gminie.

Z wyrazami szacunku
Andrzej Maciejewski
Burmistrz Barczewa

Segregacja odpadów BIO – ważne!

Segregacja odpadów BIO – ważne!

26 Lipiec 2021 r. /  

Szanowni Państwo,
w związku z uchwalonymi zmianami w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów ulegających biodegradacji (bioodpadów) od 5 sierpnia 2021 r. każdy właściciel nieruchomości, który nie zadeklarował kompostowania bioodpadów w przydomowym kompostowniku ma prawo oddać BIO odpady wyłącznie w pojemniku w kolorze brązowym z napisem „BIO” i dostosować ilość pojemników do ilości wytwarzanych odpadów.
Z pojemników będą odbierane: trawa, liście, kwiaty, gałęzie drzew i krzewów, trociny, kora drzew, odpady spożywcze tj. odpadki warzywne i owocowe, skorupki jaj itp.

Nie wrzucamy ziemi, mięsa i kości.

BIOODPADY Z WORKÓW NIE BĘDĄ JUŻ ODBIERANE!

Andrzej Maciejewski
Burmistrz Barczewa

77 rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego

77 rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego

20 Lipiec 2021 r. /  

Dla uczczenia  przypadającej  w bieżącym roku 77 rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego,
o godz. 17.00 zostaną włączone wszystkie syreny systemu ostrzegania i alarmowania znajdujące się na obszarze gminy Barczewo.
Sygnał ten będzie emitowany przez 1 min.

grafika: www.niezlomni.com

Przydatne
CittaCity
Instytucje gminne, partnerzy
CittaCity
logo stopka logo stopka