Telemann Recycled Barczewo - koncert / widowisko

Zapraszamy na widowisko Telemann Recycled Barczewo
skrzypce / klawesyn /sensory / live score

"Telemann Recycled" to koncert, w którym dźwięki klasyczne tworzą awangardowe struktury muzyczne. Jest to też koncert, w którym klasyczne struktury muzyczne wypełnione są dźwiękami awangardowymi. Skrzypce i klawesyn wplecione w syntetyczną elektronikę. Tradycja klasyczna spleciona z muzyczną teraźniejszością.

Aureliusz Goliński – skrzypce
Izabela Kościesza – ruch / sensory
Jarek Kordaczuk – live score / klawesyn

4 lipca 2022, godz. 19:00
Skarbiec Kultury Europejskiej / Kościół poewangelicki w Barczewie
Wstęp wolny

Program:

Solo skrzypcowe ze spektaklu "Siostry"
Aureliusz Goliński – skrzypce

Telemann Recycled
Aureliusz Goliński – skrzypce
Jarek Kordaczuk – live score

Passacaglia da Wytwórnia
Aureliusz Goliński – skrzypce
Izabela Kościesza – ruch / sensory
Jarek Kordaczuk – klawesyn

---

Solo skrzypcowe ze spektaklu "Siostry"
"Siostry" to spektakl teatru ruchu stworzony przez Izabelę Kościeszę do muzyki Jarka Kordaczuka. Materia dźwiękowa spektaklu oparta jest niemalże wyłącznie na dźwiękach skrzypiec. I choć w większości scen skrzypce prezentują niezwykle bogaty arsenał nowych pomysłów artykulacyjnych i wykonawczych, to jedna z nich została opracowana muzycznie w sposób tradycyjny, tworząc tym samym narrację o szczególnej sile ekspresyjnej.

Telemann Recycled
Utwór w swojej substancji dźwiękowej oparty jest na Fantazjach na skrzypce solo Georga Philippa Telemanna zapisanych w postaci manuskryptu. Znaczyć by to mogło, że wykonawcy chcą być jak najbliżej pierwotnej myśli muzycznej Telemanna. Jednak ich performatywne działania przywodzące na myśl proces recyclingu doprowadzają do istotnej ingerencji w formę utworu. Istotnej na tyle, że stawiają pod znakiem zapytania nie tylko tożsamość dzieła ale również stopień pokrewieństwa „produktu wynikowego” z pierwotnym materiałem przeznaczonym do „odzysku”. W życiu potocznym uznajemy takie niuanse za nieistotne, ciesząc się z faktu, że stara substancja ma nowe życie. Sprawdźmy czy działa to także w muzyce. W wykonaniu wykorzystano kopie manuskryptów Fantazji nr 1 i Fantazji nr 9 Georga Philippa Telemanna

Passacaglia da Wytwórnia
Passacaglia to wariacyjna forma muzyczna rozwinięta w baroku bazująca na stałej basowej formule ostinatowej, często w metrum trójdzielnym. Na takiej właśnie kanwie koncepcyjnej stworzyliśmy kolejny utwór z cyklu „da Wytwórnia”.

 

289837465_1045368189420534_8159039718257075071_n.jpeg

Opublikował(a): Maja Barczuk-Kalisz
Data publikacji:
 03-07-2022 10:15

Modyfikował(a): Maja Barczuk-Kalisz
Data modyfikacji:
 03-07-2022 10:16