Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej

Urząd Miejski w Barczewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy aplikacji mobilnej Gmina Barczewo.

  • Aplikacja opublikowana:

Stan dostępności cyfrowej

Ta aplikacja mobilna jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.


Przygotowanie deklaracji dostępności

  • Data sporządzenia deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną.


Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej aplikacji mobilnej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Miejskim Katarzyna Białecka — email: katarzyna.bialecka@barczewo.pl lub telefonicznie 89 514 83 03 wew. 14 .

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej aplikacji mobilnej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • numer wersji aplikacji mobilnej oraz informację, w którym dokładnie miejscu jest problem z dostępnością cyfrową,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub treści, z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.


Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.

Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.

Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszej jednostki:

  • Adres: Plac Ratuszowy 1, 11-010 Barczewo,
  • E-mail: .

Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl .

Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.


Pozostałe informacje


Dostępność architektoniczna

Budynek: Urząd Miejski w Barczewie, Plac Ratuszowy 1.

  • Do budynku Urzędu prowadzi 1 wejście. Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach. Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze oraz na piętrach I i II. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku. W budynku Urzędu Miejskiego jest dostępna winda.
  • Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystujacym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych, oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
  • Przed budynkiem od strony ul. Mazurskiej wyznaczone jest 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych

Budynek: Urząd Stanu Cywilnego, ul. Kopernika 10

  • Do budynku Urzędu prowadzi 1 wejście. Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach. Dla osób na wózkach dostępny korytarze i pomieszczenia na parterze. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku Urzędu Miejskiego w Barczewie - Plac Ratuszowy
  • W budynku Urzędu Stanu Cywilnego nie ma dostępnej windy, jednakże pracownicy zajmujący się ewidencją ludności są dostępni dla interesantów i obsługują ich na parterze. 
  •     Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystujacym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych, oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
  •  Przed budynkiem od strony ul. Mazurskiej wyznaczone jest 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W Urzędzie Stanu Cywilnego jest możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego w godzinach pracy Urzędu tj. poniedziałek od 08.00-16.00 a od wtorku do piątku od 07.00-15.00.


Aplikacje mobilne

Odnośnik do strony aplikacji mobilnej