Deklaracja dostępności aplikacji mobilnej

Urząd Miejski w Barczewie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej aplikacji mobilnej zgodnie z Ustawą z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Deklaracja dostępności dotyczy aplikacji mobilnej Gmina Barczewo.

  • Aplikacja opublikowana:

Stan dostępności cyfrowej

Ta aplikacja mobilna jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.

Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja

  • Data sporządzenia deklaracji:

Deklarację sporządziliśmy na podstawie samooceny w oparciu o Listę kontrolną.

Informacje zwrotne i dane kontaktowe

Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej aplikacji mobilnej możesz zgłosić na następujące dane kontaktowe: Koordynator ds. dostępności w Urzędzie Miejskim Katarzyna Białecka — email: lub telefonicznie 89 514 83 03 wew. 14 .

Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej aplikacji mobilnej lub jej elementów.

Zgłaszając takie żądanie podaj:

  • swoje imię i nazwisko,
  • swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
  • numer wersji aplikacji mobilnej oraz informację, w którym dokładnie miejscu jest problem z dostępnością cyfrową,
  • opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.

Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.

Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.

Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej aplikacji mobilnej lub treści, z Twojego zgłoszenia, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.

Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością

Każdy ma prawo do wystąpienia z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub jakiegoś ich elementu. Można także zażądać udostępnienia informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu, na przykład przez odczytanie niedostępnego cyfrowo dokumentu, opisanie zawartości filmu bez audiodeskrypcji itp.

Żądanie powinno zawierać dane osoby zgłaszającej żądanie, wskazanie, o którą stronę internetową lub aplikację mobilną chodzi oraz sposób kontaktu. Jeżeli osoba żądająca zgłasza potrzebę otrzymania informacji za pomocą alternatywnego sposobu dostępu,, powinna także określić dogodny dla niej sposób przedstawienia tej informacji. Podmiot publiczny powinien zrealizować żądanie niezwłocznie, nie później niż w ciągu 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem.

Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot publiczny niezwłocznie informuje o tym wnoszącego żądanie, kiedy realizacja żądania będzie możliwa, przy czym termin ten nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeżeli zapewnienie dostępności cyfrowej nie jest możliwe, podmiot publiczny może zaproponować alternatywny sposób dostępu do informacji. W przypadku, gdy podmiot publiczny odmówi realizacji żądania zapewnienia dostępności lub alternatywnego sposobu dostępu do informacji, wnoszący żądanie możne złożyć skargę w sprawie zapewniana dostępności cyfrowej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej, lub aplikacji mobilnej. Po wyczerpaniu wskazanej wyżej procedury można także złożyć wniosek do Rzecznika Praw Obywatelskich.

Pozostałe informacje

Dostępność architektoniczna

Budynek: Urząd Miejski w Barczewie, Plac Ratuszowy 1.

  • Do budynku Urzędu prowadzi 1 wejście. Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach. Dla osób na wózkach dostępne są korytarze i pomieszczenia na parterze oraz na piętrach I i II. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku. W budynku Urzędu Miejskiego jest dostępna winda.
  • Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystujacym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych, oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
  • Przed budynkiem od strony ul. Mazurskiej wyznaczone jest 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych

Budynek: Urząd Stanu Cywilnego, ul. Kopernika 10

  • Do budynku Urzędu prowadzi 1 wejście. Do wejścia prowadzą schody oraz podjazd dla wózków, znajdujący się przy schodach. Dla osób na wózkach dostępny korytarze i pomieszczenia na parterze. Toaleta dla osób niepełnosprawnych znajduje się na parterze budynku Urzędu Miejskiego w Barczewie - Plac Ratuszowy
  • W budynku Urzędu Stanu Cywilnego nie ma dostępnej windy, jednakże pracownicy zajmujący się ewidencją ludności są dostępni dla interesantów i obsługują ich na parterze. 
  •     Wejście nie jest zabezpieczone bramkami. Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystujacym i psem przewodnikiem. W budynku nie ma pętli indukcyjnych, oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących
  •  Przed budynkiem od strony ul. Mazurskiej wyznaczone jest 1 miejsce parkingowe dla osób niepełnosprawnych

Dostępność komunikacyjno-informacyjna

W Urzędzie Stanu Cywilnego jest możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego w godzinach pracy Urzędu tj. poniedziałek od 08.00-16.00 a od wtorku do piątku od 07.00-15.00.

Aplikacje mobilne

Odnośnik do strony aplikacji mobilnej