Pogoda w Barczewie

Środa 04.08.2021
Dominika, Protazego i Jana
PM10 - μg/m3
Stan powietrza - Bardzo dobry
CittaSlow
Barczewo
Miasto wielu kultur

Pomoc dla przedsiębiorców

Data opublikowania: 22 Kwiecień 2020
Autor: adminZ
DRUKUJ

Pomoc dla przedsiębiorców

W związku z ogłoszonym stanem zagrożenia epidemiologicznego, wirusem SARS-CoV-2, Burmistrz Barczewa informuje przedsiębiorców, którzy odczuli skutki w postaci utraty płynności finansowej w związku z epidemią, o
możliwości uzyskania ulgi w spłacie zobowiązań podatkowych, wynikających z przepisów prawa podatkowego.
Na wniosek podatnika organ podatkowy może udzielić ulg w spłacie zobowiązań podatkowych w postaci:
– odroczenia terminu płatności podatku lub rozłożenie zapłaty podatku na raty,
– odroczenia lub rozłożenie na raty zapłaty zaległości podatkowych wraz z odsetkami za zwłokę,
– umorzenia w całości lub w części zaległości podatkowych lub odsetek za zwłokę, (umorzenie może być dokonane w wyjątkowych przypadkach oraz może dotyczyć wyłącznie zaległości podatkowej, czyli możliwe jest po
upływie terminu płatności podatku).
1. Udzielanie ulg podatnikowi będącemu przedsiębiorcą odbywa się zgodnie z przepisami ustawy z dnia 30.04.2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2007 r. nr 59 poz. 404).
2. Wniosek powinien zawierać wskazanie osoby, od której pochodzi, jej adres, żądanie oraz podpis, a także wskazanie organu, do którego kierowane jest żądanie. Ponadto wniosek powinien być uzasadniony ważnym interesem podatnika lub publicznym, który należy udokumentować.
Podstawa prawna Art. 67a lub 67b ustawy z dnia 29.08.1997 r. Ordynacja podatkowa (t.j.: Dz. U. z 2019 r. poz. 900 z późn. zm.).
Wymagane dokumenty:
1. Wniosek.
2. Wszelkie dokumenty potwierdzające negatywny wpływ epidemii koronawirusa SARS-CoV2 na prowadzoną działalność gospodarczą (chodzi np. o załączenie porównania obrotu za tożsamy okres w poprzednim roku).
3. Oświadczenie majątkowe.
4. W przypadku podatników prowadzących działalność gospodarczą – wypełniony:
a) formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis,
b) oświadczenie dotyczące powiązań (osobowych lub kapitałowych) spełniających definicję „jednego przedsiębiorstwa” w związku z ubieganiem się o pomoc de minimis,
c) oświadczenie o nieotrzymywaniu pomocy de minimis, pomocy de minimis w rolnictwie i pomocy de minimis w rybołówstwie.
Każdy złożony wniosek rozpatrywany będzie indywidualnie.
W razie pytań, można kontaktować się z Wydziałem Finansowym pod numerem: 89 514 84 39 wew. 48 lub 49.
Wniosek wraz z załącznikami można przesyłać za pomocą skrzynki podawczej ePUAP, lub w formie tradycyjnej dostarczyć do Urzędu Miejskiego w Barczewie (wysłać listem tradycyjnym bądź dostarczyć do skrzynki podawczej udostępnionej na drzwiach głównych urzędu).
Ulga w opłatach za czynsz najmu lokalu użytkowego oraz dzierżawy gruntu stanowiącego własność Gminy Barczewo Gmina Barczewo umożliwia również uzyskanie ulgi w czynszu najmu lokalu użytkowego oraz dzierżawie gruntu stanowiącego własność Gminy Barczewo. Przedsiębiorca, prowadzący działalność ograniczoną przepisami wynikającymi z rozporządzeń na czas stanu epidemii, może złożyć wniosek o odroczenie terminu płatności, rozłożenie płatności na raty lub w szczególnie uzasadnionych przypadkach umorzenie zaległości.
Wnioski wraz z uzasadnieniem oraz dokumentami potwierdzającymi negatywny wpływ epidemii należy składać bezpośrednio do jednostki, z którą zawarto umowę (np. Urząd Miejski, Zakład Budynków Komunalnych, placówki oświatowe).
Z poważaniem
Andrzej Maciejewski
Burmistrz Barczewa

Polecane aktualności

Projekty wspierające rodzinę – Federacja FOSa

Projekty wspierające rodzinę – Federacja FOSa

3 Sierpień 2021 r. /  

Federacja FOSa proponuje pomoc wsparcie i informację.

Federacja FOSa rozpoczęła drugi nabór do dwóch projektów na terenie Miejskiego Obszaru Funkcjonalnego (Miasto Olsztyn oraz gminy: Purda, Stawiguda, Jonkowo, Gietrzwałd, Dywity i Barczewo) – „Wspieramy rodziny” i „Usługi dla Rodzin Osób Zależnych”, których celem jest poprawa zdolności do pełnienia opieki nad osobami niesamodzielnymi.

OFERTA PROJEKTÓW „Usługi dla rodzin osób zależnych” oraz „Wspieramy rodziny”

Dla kogo jest projekt?

Projekt skierowany jest do osób i rodzin, w których występują osoby zależne, w tym w wieku 60+, zamieszkujące teren Olsztyna oraz gmin Stawiguda, Purda, Gietrzwałd, Jonkowo, Dywity i Barczewo (MOF Olsztyna)

Jeśli opiekujesz się osobą zależną (niesamodzielną, potrzebującą stałej opieki lub pomocy w wykonywaniu codziennych czynności) w tym w wieku 60+ i potrzebujesz:

  • wsparcia specjalistów w zakresie informacji i edukacji w postępowaniu z osobą zależną oraz stałego wsparcia w codziennym funkcjonowaniu,
  • pomocy w rozwiązywaniu problemów rodzinnych i osobistych,
  • interwencji w sytuacjach kryzysowych,
  • wsparcia w nabywaniu i utrwalaniu kompetencji społecznych,
  • nie masz z kim porozmawiać o swoich problemach,

  • chcesz wyjść z domu, spędzić czas z innymi dorosłymi o podobnych problemach,

  • brak Ci środków finansowych na spotkania z psychologiem, prawnikiem lub innymi specjalistami

to nasze Projekty są dla Ciebie i Twojej rodziny!

Co oferujemy?

Udział w projekcie jest całkowicie bezpłatny dzięki finansowaniu ze środków Unii Europejskiej i Budżetu Państwa. Uczestnictwo w projekcie trwa co najmniej 12 miesięcy, (pomiędzy 01 sierpnia 2020r. a 30.08.2022r. ).

Rodziny objęte projektem otrzymają kompleksowe wsparcie specjalistów w zakresie informacji i edukacji w postępowaniu z osobą zależną oraz stałe wsparcie w codziennym funkcjonowaniu.

PORADNICTWO SPECJALISTYCZNE.

Do Twojej dyspozycji jest wsparcie specjalistów: Doradca kluczowy – od którego uzyskasz informację o dostępnych formach wsparcia, uzyskasz informację o firmach i opiekunkach/opiekunach prywatnych i publicznych świadczących usługi opiekuńcze, o możliwości skorzystania z usług rehabilitacyjnych, wypożyczalniach sprzętu rehabilitacyjnego i inne.

Opiekun rodziny – będzie w sposób zindywidualizowany wspierał Twoją rodzinę w prowadzeniu spraw związanych z opieką nad osobą zależną, wypełnianiu niezbędnych dokumentów, umawianiu wizyt lekarskich, ubieganiu się o rehabilitację osób zależnych, kontaktach z placówkami medycznymi i opiekuńczymi oraz pomocą społeczną i organizacjami pomocowymi, angażował członków rodziny do podejmowania czynności opiekuńczych i pielęgnacyjnych, kontaktował ze specjalistami.

Pracownik środowiskowy – od niego uzyskasz wsparcie w zmianie i rozwiązywaniu problemów. Będzie motywował osoby z rodzin objętych wsparciem do uczestnictwa w grupach samopomocowych i grupach wsparcia. Będzie także odpowiedzialny za stały kontakt z placówkami medycznymi, pielęgniarkami środowiskowymi, pielęgniarkami socjalnymi w szpitalach i nawiązywanie z nimi stałej współpracy i koordynację działań kierowanych do rodzin i osób objętych projektem.

Wolontariusze– realizować będą działania takie jak np. pomoc sąsiedzka, wspierać rodziny z osobą zależną w codziennym funkcjonowaniu (np. pomoc w przewozie osoby zależnej na rehabilitację, pomoc w transporcie sprzętu rehabilitacyjnego, opieka nad dziećmi i osobami zależnymi w czasie przeznaczonym na uczestnictwo w projekcie itp.).

Rodzinom objętym wsparciem udzielane będzie poradnictwo specjalistyczne: prawne, mediacyjne, profilaktyka zdrowia, poradnictwo rodzinne, postępowanie z osobami niesamodzielnymi, umiejętności opiekuńcze i pielęgnacyjne, higiena i zdrowe żywienie, gospodarowanie budżetem oraz inne, w zależności od potrzeb Uczestników.

Co daje udział w projekcie?

  • wzrost umiejętności opiekuńczych i pielęgnacyjnych,
  • poprawę sytuacji rodzinnej,
  • ograniczenie samotności, wzmocnienie samodzielności i integracji ze środowiskiem,
  • pracę z profesjonalistami, ekspertami w swoich dziedzinach (między innymi prawnikami, pielęgniarkami, dietetykami, gerontologami),
  • zwiększenie dostępności osób zależnych i ich rodzin do usług, zwłaszcza w obszarze pomocy społecznej i ochrony zdrowia,
  • podniesienie kompetencji środowisk osób zależnych we wszystkich sferach funkcjonowania (min. w zakresie praw osób zależnych, umiejętności opieki nad osobą zależną i in.),
  • integrację rodziny

Jak się zapisać?

Jeśli opiekujesz się osobą niesamodzielną i nie wiesz gdzie szukać pomocy?

Przyjdź do nas!

Federacja FOSa- ul. Linki 3/4, 10-535 Olsztyn (4 piętro) tel. 89 523 60 92 lub tel.kom.799 099 862

Kontakt:

Koordynator projektu: Monika Michniewicz

e mail: strefapomocy@federacjafosa.pl

tel. +48 799 099 862

Samorząd na półmetku

Samorząd na półmetku

2 Sierpień 2021 r. /  

Szanowni Mieszkańcy Gminy Barczewo,
za nami dwa i pół roku pracy obecnej Rady Miejskiej w Barczewie oraz Burmistrza Barczewa. Był to czas wytężonych działań w celu przyspieszenia rozwoju gminy na niwie gospodarczej, inwestycyjnej oraz społecznej.
Kondycja gminy, którą zastaliśmy rozpoczynając obecną kadencję wymusiła na nas zintensyfikowanie kroki, by skutecznie się rozwijać, budować nową jakość życia Mieszkańców gminy oraz kroczyć naprzeciw nowym wyzwaniom.
Wydając tę publikację, chcę dostarczyć Państwu informacje dotyczące podjętych starań, by Gmina Barczewo rozwijała się dynamicznie.
W ciągu pierwszej połowy obecnej kadencji Burmistrza i Rady Miejskiej w Barczewie, Gmina przeszła swoistą metamorfozę na wielu płaszczyznach. Kilka obszarów czeka jeszcze na swoją szansę, ale zapewniam Państwa, że jako samorząd intensywnie pracujemy na rzecz poprawy naszego otoczenia.
Dzięki wspólnie i zgodnie działającym Radnym, byliśmy w stanie znacząco polepszyć komfort życia mieszkańców Gminy Barczewo. Inwestując i wnioskując o wielomilionowe dotacje oraz planując nowe działania patrzymy w przyszłość wizjonersko. To dzięki Państwa zaufaniu w pełni możemy wykorzystywać swoją wiedzę i doświadczenie, by następne lata także okazały się owocne w nowe przedsięwzięcia.
Zdecydowanie łatwiej jest planować i przeprowadzać działania mające poprawić życie mieszkańców, gdy nad skutecznymi rozwiązaniami pracują wykwalifikowani i zaangażowani pracownicy Urzędu Miejskiego w Barczewie.
Wieloetapowy proces wszystkich inwestycji: pomysły, wnioski, dotacje i rozliczenia projektów są przeprowadzane profesjonalnie przez co jesteśmy skuteczni w działaniu.
Dzięki pracy nad rozwojem gminy, począwszy od wielkich inwestycji jak hala sportowa, most, park, czy zupełnie nowa droga gminna, a kończąc na oświetleniu czy naprawie chodnika, tworzymy naszą przyszłość, staramy się, by mieszkańcy całej gminy pozytywnie odczuwali jak zmienia się ich otoczenie.
Moim dążeniem jest, aby Mieszkańcy żyli w pięknej, nowoczesnej i doskonale rozwijającej się gminie.

Z wyrazami szacunku
Andrzej Maciejewski
Burmistrz Barczewa

Segregacja odpadów BIO – ważne!

Segregacja odpadów BIO – ważne!

26 Lipiec 2021 r. /  

Szanowni Państwo,
w związku z uchwalonymi zmianami w zakresie odbioru i zagospodarowania odpadów ulegających biodegradacji (bioodpadów) od 5 sierpnia 2021 r. każdy właściciel nieruchomości, który nie zadeklarował kompostowania bioodpadów w przydomowym kompostowniku ma prawo oddać BIO odpady wyłącznie w pojemniku w kolorze brązowym z napisem „BIO” i dostosować ilość pojemników do ilości wytwarzanych odpadów.
Z pojemników będą odbierane: trawa, liście, kwiaty, gałęzie drzew i krzewów, trociny, kora drzew, odpady spożywcze tj. odpadki warzywne i owocowe, skorupki jaj itp.

Nie wrzucamy ziemi, mięsa i kości.

BIOODPADY Z WORKÓW NIE BĘDĄ JUŻ ODBIERANE!

Andrzej Maciejewski
Burmistrz Barczewa

77 rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego

77 rocznica wybuchu Powstania Warszawskiego

20 Lipiec 2021 r. /  

Dla uczczenia  przypadającej  w bieżącym roku 77 rocznicy wybuchu Powstania Warszawskiego,
o godz. 17.00 zostaną włączone wszystkie syreny systemu ostrzegania i alarmowania znajdujące się na obszarze gminy Barczewo.
Sygnał ten będzie emitowany przez 1 min.

grafika: www.niezlomni.com

Przydatne
CittaCity
Instytucje gminne, partnerzy
CittaCity
logo stopka logo stopka